The Gentlemen

The movie poster of The Gentlemen

THE GENTLEMEN follows American expat Mickey Pearson (Matthew McConaughey) who built a highly profitable marijuana empire in London. When word gets out that he’s looking to cash out of the business forever it triggers plots, schemes, bribery and blackmail in an attempt to steal his domain out from under him.

Der Drogenbaron Mickey Pearson hat sich ein kleines aber feines Imperium für Marihuana in London aufgebaut. Denn von dort aus ist es für den Amerikaner ein Leichtes, den Stoff über den ganzen Kontinent zu verteilen. Er ist mittlerweile allerdings an einem Punkt in seinem Leben angekommen, an dem er sich lieber seiner Frau Rosalind widmet, um ein legales Leben in der britischen Oberschicht zu führen – doch dafür braucht Mickey erst einmal einen Käufer für seine Plantagen.

Genre: 

Action, Crime

Run time: 

113 minutes

Country: 

USA

Release date: 

26/02/2020

Imdb score: 

Visitor score: 

7.5 /10

Cast: 

Director: 

Guy Ritchie

Also available in

  • 2D: Kirchberg, Belval, Ciné Starlight, Ciné Sura

Favorites & Seen

Share with your movie friends